Två galna motorbyten i samma stad

Häng med på ett efterlängtat återbesök till två garage i Sundsvall! Vi kollar läget med grabbarna som tog det stora beslutet att hinka i nya motorer i sina bilar. Hur har det gått? Har det blivit så mycket mer mos under huven som det var tänkt, eller har det dykt upp oväntade problem på vägen? Videolänk https://youtu.be/hiGOJsoizbA

2026-06-17T10:14:56+02:00juni 17th, 2026|Blogginlägg, MOS-reportage|

4 ÅR AV VÄNTAN ÄR ÖVER! Neos ”Volvomix” till A-traktor är nu redo för vägarna!

För fyra år sedan fick sonen Neo en ”Volvomix” A-traktor i present av pappa Kristian. Den blev stående, men efter några intensiva, tekniska dagar i garaget precis innan besiktningen är den nu helt körklar! I denna far och son video träffar vi duon och kikar på den nyrenoverade maskinen. Videolänk https://youtu.be/hugH93zbFBI

2026-06-09T08:13:26+02:00juni 10th, 2026|Blogginlägg, MOS-reportage|

DeLoreans in Las Vegas

MOS besöker en DeLoreanträff i Las Vegas där han b.la. träffar DeLoreanfanatikern Bob Brandy´s som bjuder hem MOS för att visa upp sin gård fylld med Tillbaka till framtiden prylar. Bob har mycket berättelser från filmerna och historik om bygget av DeLorean. Förutom att han knäckte bygget av en stor eldriven framruta som de inte lyckades med från fabriken så har har också en elektrisk DeLorean som han byggt själv.

2020-07-12T18:29:18+02:00juli 17th, 2020|Blogginlägg, MOS-reportage|

Det går som på räls.

I den här veckans MOS-Reportage gör jag ett besök hos Modelljärnvägsföreningen i Holmsund. Där träffar jag Bo Löfgren och Göran Källström som kör tågen, vars bana fyller hela rummet. 70 växlar och 500 meter räls är banan omgiven med det fantastiska landskap som de byggt upp. Situationer var nåt helt nytt för mig. Man bygger upp olika scenarios med ljus och ljud och ibland även [...]

2016-10-20T18:37:48+02:00juni 15th, 2016|Blogginlägg|
Till toppen