Med exakt 100 dagar kvar till Bilsport Performance & Custom Show på Elmia så jobbar Steven och hans kompis för fullt med bilen.

Har du missat den första delen så finns det en länk längst ner i detta inlägg!

Och visst har det hänt grejer sedan sist. Här är den precis på väg in i boxen för grundning på dom ställen där det har varit bulor och spackling.

 

Har en känsla av att det här bygget kommer att bli väldigt uppseende väckande. Steven vet ju hur man bygger precis sånt.

 

Skärmbreddarna är också monterade på bilen och brett blev det!

 

Och för ovanlighetens skull – läs ”NOT”, så har han valt att själv gjuta och designa vingen på bilen. Det strulande en hel del med underdelen dom felade. Men problem är ju till för att lösas och den kommer bli one of a kind när den blir klar.

Steven har även tagit hjälp av fälggurun Lars K som håller på och mäter in hur breda fälgar han kan köra med. Just nu lutar det åt specialbyggda fälgar från USA med bredden 15″.

När jag hörde ordet öljetter för första gången så tänkte jag på nåt helt annat. Nu har jag koll på vad det är. Det är dessa ringar som Stevens kompis Robban slitigt med i mellandagarna med att slita ur den nya inredningen och göra hål för öljetterna. Hårdrock!

Frontläppen har också byggts på och gjutits och kollar ni igen på den första bilden så kommer den se riktigt elak ut. Me like!

Samtidigt så har också arbetet med skuffen påbörjats där lufttank, kompressorerna, slutsteg, och en hel del annat ska få plats.

 

MOS återkommer om detta bygge om några veckor då det finns nå nytt om bygget. Och missade Du Del 1

med det första reportaget så klicka HÄR!