MOS tar plats som en av de fyra programpunkter i den nya digitala satsningen på ett rörligt nöjesmagasin för Umeå.

Umeå Magasinet kommer till en början att släppas i ett webbavsnitt varje lönehelg i månaden. Det är produktionsbolaget Neat Solution AB i samarbete med X Event i Umeå som ligger bakom satsningen. Förhoppningen att växa och kunna leverera ett rörligt nöjesmagasin varje fredag.

Motorblog of Sweden blir alltså leverantör för motorreportage där det också bjuds på ”veckans profil”, spel, och nöje/event.

Motorkulturen är en stor del av Umeå och självklart ska den få ta plats. Vi har brutit ner det från åtta programpunkter till fyra och det är för att inte spreta för mycket. Men ändå gjort det möjligt att sväva ut med variation i framför allt veckans profil, och nöje/event. Där det kan handla om allt från en sportprofil till den där killen som jobbar under marken som aldrig någon ser.

Det här är nåt som saknas i Umeå och verkligen efter att TV4 la ner sina lokala stationer 2014. Vi har mycket att erbjuda i centrum och det ska nu visas upp rörligt. Och med tanke på stadens käftsmäll sedan köpcentret utanför city byggdes så hoppas vi att detta kan vara ett sätt att lyfta staden med dess invånare, utövare, och företagare.

Den 24:e mars rullar vi igång!

Facebooksidan har precis öppnat, välkommen dit genom att klicka HÄR.

/Micke